Употребявайте голямо количество груби целулозни продукти. Яжте плодове, красавици, домати, лук, чесън, червени чушки, червено цвекло, моркови, всевъзможни листни салати, спанак, коприва, лапад и различни видове зеле. Фибри има също така и в семената, орехите и плодовете. Такъв състав на храната  значително снижава заплахата от сърдечен пристъп. Много изследвания показват, че интензивната употреба на плодове и зеленчуци намалява опасността от сърдечно съдови и ракови заболявания.

  • Употребявайте плодове, богати на природни антиоксиданти и витамин С. Например боровинката и ягодата притежават противовъзпалителни и разреждащи кръвта действия. Подобни свойства имат и чесъна , и лука (особено червения салатен). Антиоксидантите, съдържащи се в ябълките, малините, кивито, гроздето (особено червеното), в сока от нар и зеления чай, създават имунитет и помагат на организма да унищожава раковите клетки.
  • Ядките са прекрасен източник на мастни киселини Омега-3. Особено богати на тях са нашенските орехи и кедровите ядки, лешниците и бадемите. Бадемовите ядки и тези на кайсиите са богати на витамин В17, който унищожава раковите клетки.
  • Желателно е половината от дневното ви меню да се състои от сурова храна, а другата половина – от домашно приготвена. Избягвайте пържено. Използвайте предимно зехтин, по-рядко олио и краве масло и олио и никога маргарин.
  • Не яжте мазни меса. Постното месо винаги е по-добро от мазното. В месото трябва да има много ненаситени мазнини. Месо от кокошка (най-добре гледана в домашни условия), яйца, извара, варива (боб, леща, грах, нахут) … също са добри източници на белтъчини.
  • Яжте добри зърна и сведете до минимум употребата на пшенично брашно, особено бяло. Зърното, съдържащо се в макароните, кашите и хляба, освен че не съдържа фибри, често има високо съдържание на глутен. Немалко имунни разстройства, такива като депресия, хипертония, екзема и псориазис, обичайно се свързват с употребата на богати на глутен продукти. Освен това глутенът е нешо като своеобразно лепило и затруднява хроносмилането и усвояването на храната.
  • При необходимост, допълвайте храната си с достатъчно големи дози витамини, минерали и аминокиселини, като най-добре е това да става чрез употреба на целенасочено подбрани супер храни – например при недостигът на витамин С се компенсира с консумация на киви, годжи бери или лимони.
  • Пийте зелен чай. Той има мощно антиоксидантно действие, способства за укрепване на костите и е мощно защитно средство срещу рак на стомаха, на простатата, на хранопровода и на пикочния мехур. Мощни антиоксидантни средства имат още добавките с гъба рейши, коластра и японската комбинация GE 132.
  • Избягвайте прекомерната употреба на захар, особено бяла и на въглехидрати (ориз, картофи, хляб, тестени произведения).
  • Многогодишната употреба на хляб, макарони, баници, сандвичи, пици, рафинирана захар и др. Води до намалена подвижност на ставите, намаляване на еластичността на артериите, нарушение на работата на вътрешните органи и отслабване на мускулите.
  • Ограничете употребата на кофеин. Дори и малкото повишаване на количеството на кафето, може да доведе до развитие на депресия, безпокойствие и безсъние.
  • Никога не пренебрегвайте закуската и здравия сън. Проблемът на заетите хора е в лошата самодисциплина. Успявайки да закусите преди началото на работния ден, а ще избегнете прегладняването и неизбежното преяждане после по време на обяда. А след осемчасов сън през нощта ще се чувствате по-добре, ще имате настроение и ще изглеждате прекрасно. Освен това, не забравяйте, че най-пълноценно се спи между 22 и 24 часа, така, че оствайте до късно пред телевизора или таблета.

Статията е изготвена по интервю на известния американски диетолот Оз Гарсия с допълнения и съвети от нашия екип.