Специалистите отдавна са единодушни, че няма смисъл да се опитваме да отслабнем, без да сме изяснили причините за натрупаните излишни килограми.
Причината често се крие във физиологията, но още по-често в психическото ни състояние – тревожността и стреса предизвикват нужда от похапване, което нерядко прераства в неправилно хранене и преяждане. Преживявайки и нервничейки след всяка дребна житейска ситуация, поставяме организма си в непрестанно стресово състояние и после неизбежно похапваме, за да потушим негативните емоции.

Когато храната попадне в стомаха, мозъкът получава сигнал, че всичко е наред („намерена” е храна), т.е. няма смисъл да нервничим повече. Така се изработва условен рефлекс: възникна проблем – похапнах – проблемът отстъпи или ядосах се – хапнах и ми мина.

Като следствие идват излишните килограми, липсата на енергия, лошото настроение и самочувствие. Оттам нова нужда да „мушнем” нещо и така попадаме в затворен кръг.

Редица проувания проведени в САЩ и др. страни са установили, че хипнозата ефективно съдейства при опитите за промяна на редица поведения, свързани с пристрастяване – пушене, употреба на наркотици, ядене на сладкиши и шоколад и др.

Доказано е, че хипнотерапията може да подпомогне и процеса на отслабване. Според проведени проучвания, хипнотерапията не само улеснява понасянето на нискокалоричен хранителен режим, като повече от година и половина след постигната редукция в теглото не само че не настъпил йо-йо ефект, но свалянето на килограми продължило.

Според анализ на няколко други проучвания, добавянето на хипнотерапия към други методи за отслабване, довело до почти двойно увеличение на редукцията в теглото.

Засега липсват убедителни научни доказателства, че може да се отслабне само чрез хипноза. Затова най-добре е да се опита отслабване чрез съчетаването й със здравословно хранене и промени в начина на живот.

Добре да се знае, че хипнозата не въздейства еднакво на всичките хора. Редица изследвания са доказали, че някои черти на характера на конкретния индивид го правят по-чувствителен и податлив на въздействие чрез хипноза, а други препятстват това въздействие.

Така например хора безкористни и открити, такива с живо въображение, които са повече или по-малко откъснати от реалността, са по-подвластни на въздействието на хипнозата. Обратно, онези които правят бързи прецинки е по-малко вероятно да се окажат чувствителни към хипноза.

Като правило, мъжете над 40 г. и жените, без оглед на възрастта, са по-податливи за въздействие чрез хипноза.

Не забравяйте, че хипнозата не е поредното магическо средство за отслабване. За да постигнете добри и трайни резултати, променете начина си на хранене – яжте повече непреработени храни, изхвърлете от менюто си бързите въглехидрати, откажете се от чипса, снаксовете, солетите, намалете малко порциите, откажете се от газираните  напитки, увеличете физическата си активност.

Дали ще решите да използвате хипноза или не, предприемането на тези промени в стила на хранене и на живот въобще, ще ви помогне да държите теглото си под контрол.